Monday, April 30, 2012

I brist på Surly...

Oj nej! Blogspot har förnyat sin editor sedan sist...då har man varit borta för länge!

Troligtvis ser väl inläggen inte exakt lika ut nu men det spelar gissningsvis inte så stor roll.

Äntligen har cykelsäsongen börjat! I brist på Century-A-Month så har jag cyklat pinsamt lite utanför jobbpendlingen. Någon längre runda har det inte blivit nu heller men i söndags kom jag mig i alla fall ut på "Sandåsenrundan". Dock varken med min Trek eller Surly utan min CyclePro Stony Point som sett dagens ljus på tok för lite sedan jag köpte den begagnad riktigt billigt för två? år sedan. Treken fick stanna hemma på grund av att lillkillen skulle kunna åka med och Surlyn fick stanna hemma på grund av en dubbelåtta, 88. Det betyder alltså att båda hjulen ser ut som åttor efter min lilla bravad. Betongtak vs. Surly Long Haul Trucker på biltak kan sluta hur som helst men tack vare billiga Biltema takställningar så klarade sig Surlyn rätt så bra. Nu befinner den sig hos LBS (Local Bike Shop) och blir ompysslad. Varför gör jag inte det själv då? Jo försäkringsbolaget var välvilligt inställt till att betala kalaset.

2 comments:

  1. Välkommen tillbaka! Vilken tur att försäkringsbolaget ville betala notan för åttorna.

    ReplyDelete
  2. Tack! Jo det får man säga! Annars hade jag säkert gjort egna nya hjul åt mig och det hade tagit en bra stund...

    ReplyDelete